Edit edit midir ? (!)

Edit Not Demek Değildir


Merabaa :D

Bu yazımızda ise (a)sosyal medya da edit kelimesini kullanım amacını tartışacağız. Bu arada neden sosyal medya'nın başına (a) koyduğumu da başka bir yazımızda açıklarım. ;) Bu yazımızın başlığı ilk bakışta karışık gelebilir ama bilerek öyle yaptım ki bu yazıyı okuduktan sonra bana hak verebilirsiniz. :) Şimdi gelelim sosyal medya da sıkça ve gereksiz olarak kullanılan edit kelimesine. Sosyal medya dediğim facebook'dan bahsediyorum. Yani genellikle ben facebook'da karşılaştım. Özellikle de facebook gruplarında :) Her gördüğüm durumun altına da "Bu grupta editin anlamını bilen kaç kişi var" yazmışımdır :D

Öncelikle edit kelimesi ingilizce bir kelimedir ve "düzenlemek" anlamına gelir.

Bakıyorum kişi bi durum paylaşmış; paylaştığı durumu editlememiş ama altına edit yazmış ve not diye ekleyeceği şeyi yazıyor.

"EDİT" kelimesi "NOT" kelimesi yerine kullanılmamalıdır. Araların da büyük var var. Yani biri düzenlemek diğeri ise not demek. Edit kelimesini nerde kullanırsın mesela. Bir durum paylaştın ve yanlış link verdin ve onu editledikten sonra altına EDİT yazar düzenlemenin sebebini yazarsın. Mesela EDİT: Ufak düzeltmeler yapıldı, imla hatası veya yanlış link gibilerinden yazıcaksın ki okuyan kişi neden editlediğini anlasın.Ama yukarıdaki resimlerde de gördüğünüz gibi NOT yazılması gereken yerlerde EDİT yazılmış. Bu yazımızı facebook'da twitter'da paylaşın ki bunu yapan arkadaşlar EDİT kelimesinin NOT demek olmadığı görsünler / öğrensinler.

Bugünkü yazımızı da fazla uzatmadan bitirelim. Her zaman sizler le paylaşmak istediğim bir konuydu en sonunda içimi döktüm ve kurtuldum. 8) . Paylaşmayı unutmayın :) :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüyen Ölüler çizgi roman serisi Türkçe

Android Telefon İmei Değiştirme [ROOT] [XPOSED]

Youtube Oynatma Listesi (Playlist) İndirme Programsız